FIAT praznuje prvih 125 let in z nasmehom zre v prihodnost

  • "La Pista 500" na strehi zgodovinske stavbe Lingotto v Torinu je bila prizorišče slovesnosti ob 125. obletnici znamke FIAT "Smiling to the future" (Z nasmehom v prihodnost).
  • FIAT, ustanovljen 11. julija 1899, je ena najdlje delujočih avtomobilskih znamk na svetu, ki ji sledi še svetlejša prihodnost. Olivier Francois, generalni direktor znamke FIAT, je predstavil vizijo družbe FIAT za naslednje desetletje.
  • Svetovna premiera modelov Fiat 500e Giorgio Armani – najboljši izraz italijanske odličnosti – in Fiat Grande Panda, novega globalnega modela, s katerim se FIAT vrača na svetovni trg.
  • Nova razstava Casa FIAT, ki je odslej na ogled v Pinakoteki Agnelli, prikazuje zgodovino znamke in njeno povezavo s stavbo Lingotto.
  • Dogodek si lahko ogledate na povezavi. 

V stavbi Lingotto v Torinu je potekala prireditev ob 125-letnici znamke FIAT "Smiling to the future" (Z nasmehom v prihodnost). Slovesnost je bila hkrati praznovanje mejnika, ki ga doseže le malo avtomobilskih proizvajalcev, ter začetek novega poglavja v dolgi zgodovini uspeha, družbene pomembnosti in vodilnega položaja znamke, ki temelji na pristopu, da so stranke vedno na prvem mestu. Pomembnega dogodka (ogledate si ga lahko na povezavi) so se udeležili predstavniki mednarodnega tiska, visoki predstavniki italijanskih javnih ustanov in najvišje vodstvo skupine Stellantis: John Elkann, predsednik uprave Stellantisa, Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, in Olivier Francois, generalni direktor znamke FIAT in generalni direktor marketinga v skupini Stellantis.

John Elkann, predsednik uprave Stellantis, je izjavil: »FIAT je bil rojen leta 1899 iz strasti do napredka. Bil je eno redkih podjetij, ki jim je uspelo preiti iz obrtniške faze v industrijsko dobo. Predstavljal je svobodo gibanja in omogočil milijonom ljudem, da so se odpeljali kamorkoli, in to s stilom. 125 let nismo prenehali z delom, iskati smo rešitve, verjeli v svojo prihodnost in vztrajno branili, kar smo zgradili. Želimo se zahvaliti vsem, ki so omogočili, da je začetno torinsko podjetje danes postalo Stellantis, eden največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu.«

Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa: "Vesel sem, da sem v FIAT-ovem domu v Torinu, na praznovanju 125-letnice in to razpoloženje delim z ostalimi udeleženci. Kot ena najbolj ikoničnih znamk v našem ozvezdju Stellantis, FIAT prinaša italijanski pridih v srca naših kupcev po vsem svetu. Že tretje leto zapored je FIAT v skupini Stellantis številka ena po obsegu, in je vodilni na štirih trgih: v Italiji, Braziliji, Turčiji in Alžiriji. Spodbuja ponudbo čiste, varne in cenovno dostopne mobilnosti prebivalcem po vsem svetu. Rad bi se zahvalil vsem tistim, ki imajo radi FIAT že iz generacije v generacijo in vsak dan trdo delajo, da bi zagotovili nadaljnjih 125 let bogate zgodovine. Ekipa Fiata deli isto strast v želji, da bi bile naše stranke vedno nasmejane."

Olivier Francois, generalni direktor znamke FIAT in generalni direktor marketinga skupine Stellantis: »FIAT je bil zadnjih 125 let sinonim za družbeno pomembnost, saj je svojim strankam ponujal tisto, kar resnično potrebujejo glede na čas, v katerem živijo. In naše stranke želijo ikonične in cenovno dostopne mestne avtomobile; varčne in kompaktne avtomobile; družinsko mobilnost; gospodarska vozila in nenazadnje Abarth za vsakodnevno zabavo, kar je prav to, kar ponuja FIAT. Trenutno smo sprožili vrnitev FIAT-a v globalni mainstream, ki temelji na treh stebrih: italijansko oblikovanje in razvoj, globalna platforma in lokalni pomen – in Grande Panda je prvi član naše nove globalne družine. Zato bomo v naslednjem desetletju imeli pravo ponudbo za vsako stranko. Ker je stranka za nas v središču vsega.«

11. julija 1899 so v Torinu podpisali statut družbe "Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili - Torino". Danes, po milijonih proizvedenih avtomobilov, povezuje preteklost znamke z njeno sedanjostjo in prihodnostjo skupna nit: to je poseben način razumevanja avtomobilov, ki znamko še danes odlikuje na svetovni ravni in je privedel do izdelkov, ki poenostavijo vsakdanje življenje in prinašajo veselje na ulice vsega sveta. Poseben "gost" dogodka je bil 500e Giorgio Armani, prefinjena posebna serija, ki združuje italijansko odličnost z ekološko trajnostjo. Na dogodku je bil predstavljen tudi novi globalni model Fiat Grande Panda, ki začenja novo dobo italijanske znamke in je prvi iz nove generacije vozil FIAT. Poleg tega so na prireditvi premierno pokazali dva druga modela iz nove globalne družine, ki sta bila februarja lani predstavljena kot koncepta, zdaj pa sta v napredni fazi razvoja in bosta predvidoma predstavljena v naslednjih letih.

Praznovanje v Torinu se je končalo z osupljivo parado klasičnih in sodobnih vozil FIAT, ki so bila razdeljena v skupine - ikone, mestni avtomobili, kompaktni avtomobili, družinski avtomobili in lahka dostavna vozila - in so se predstavila na legendarni stezi stavbe Lingotto, da bi prikazala tehnološko in zgodovinsko dediščino globalne italijanske znamke. FIAT je že od svojih začetkov izkazoval močno težnjo po internacionalnosti, saj so se njegovi modeli proizvajali po vsem svetu, hkrati pa sta njegovo srce in duša ostala v piemontski prestolnici, kjer je bil ustanovljen. In danes je z modelom Grande Panda, zahvaljujoč sinergiji in priložnostim, ki jih zagotavlja skupina Stellantis, za FIAT nastopilo novo obdobje, ki ga bodo zaznamovali vključenost, izvirnost, italijanski slog in globalni duh.

Fiat 500e Giorgio Armani

Ob obletnici znamke FIAT, ki simbolično sovpada z rojstnim dnem modne ikone Giorgia Armanija, so napovedali pomembno partnerstvo. Svetovno znani italijanski znamki, ki sta sodelovali že leta 2020, ko je bil predstavljen ekskluzivni model 500e, sta združili moči in ustvarili morda najboljši izraz znamke »Made in Italy« na štirih kolesih: 500e Giorgio Armani. Še nikoli prej se nista združili dve ikoni, ki predstavljata italijansko oblikovanje, slog, mojstrsko izdelavo, kreativnost in uspeh, da bi ustvarili pravo "brezčasno klasiko". Kot nakazuje video, ki je bil predvajan med dogodkom, je to avtomobil, ki ga je treba nositi in ne voziti, ter je poklon mojstrstvu Giorgia Armanija in Centru Stile FIAT v Torinu. Modni oblikovalec je več mesecev tesno sodeloval z ekipo FIAT, da bi združil bistvo obeh znamk v eno kreacijo. Z enako natančno pozornostjo do detajlov, skrbno izbranimi materiali, barvami in slogom, kot za nov avtomobil ali novo modno kolekcijo. Zdaj sta FIAT in Giorgio Armani stopila na modno brv "La Pista 500" z novim 500e Giorgio Armani.

Takšno raven izdelave, obdelave in detajlov redko najdemo v tem segmentu, kar ne velja za model 500, ki je poosebljenje znamke »Made in Italy« in italijanske odličnosti. Te lastnosti dobijo še večji pomen in vrednost, ker so bile razvite v sodelovanju z največjim imenom italijanske mode.

Novi 500e Giorgio Armani, ki ga s ponosom izdelujejo v tovarni FIAT Mirafiori v Torinu, je na voljo izključno v različici hatchback, ki odraža neprimerljivo eleganco Giorgia Armanija in izraža drzno osebnost Fiata 500e.

Za 500e Giorgio Armani sta bili ustvarjeni dve edinstveni in ekskluzivni barvi: temno zelena, sodobna in tehnična barva, ki močno odraža slog in okus Giorgia Armanija, ter keramična Greige, izjemno prefinjena in rafinirana barva. Ta odtenek, ki si ga je zamislil Armani, združuje sivo in bež barvo, iz česar izhajata tako ton kot njegovo edinstveno ime.

Kar se tiče zunanjosti. so si italijanski oblikovalci prizadevali zmanjšati kontraste in okraske ter doseči bolj monokromatičen učinek: čist, bistven in v skladu z Armanijevim slogom.

Glavna značilnost zunanjosti so kolesa, ki so bila zasnovana izključno za upodobitev logotipa GA v makro merilu. Prav zaradi njih je avtomobil prepoznaven že na daleč. 

V notranjosti je vidna skrbna izdelava s posebnimi šivi in tridimenzionalnimi vzorci na sredinskem delu sedežev, ki spominjajo na klasične krojaške tehnike. Materiali v notranjosti vozila so elegantni in najboljše kakovosti. Lahko se kombinirajo z inovativnimi in tehničnimi postopki, kot je lasersko rezan les, ki prekriva  armaturno ploščo, in je tako mehak in ovijajoč kot razkošna tkanina; ali pa z obrtniškimi rešitvami, kot je zahtevno vezenje.

Novi 500e Giorgio Armani se odlikuje z logotipom milanskega mojstra na kolesih in sedežih, podpis slavnega italijanskega oblikovalca pa najdemo na armaturni plošči, notranji strani vrat in zadnjem steklu.

Avtomobil ima žaromete Full LED Infinity Design in stekleno streho. Kar zadeva tehnologijo, je vozilo opremljeno z vrhunskim avdio sistemom JBL, 7-palčnim TFT zaslonom, 10,25-palčnim zaslonom na dotik NAV, radiem DAB in brezžičnim sistemom CarPlay / Android Auto.

500e Giorgio Armani je na voljo z elektromotorjem z močjo 87 kW in 118 KM, ter doseže do 320 km v kombiniranem ciklu WLTP. Poleg tega je opremljen z najnaprednejšimi asistenčnimi sistemi ADAS 2. stopnje.

V skladu s poslanstvom blagovne znamke, da na svetovni ravni promovira »Made in Italy«, bo posebna  serija od prihodnjega leta naprodaj v Evropi, Severni Ameriki, na Bližnjem vzhodu in v Afriki, na Japonskem in v Avstraliji.

O podjetju Gruppo Armani

Skupina Armani Group, ki jo je leta 1975 ustanovil predsednik in izvršni direktor Giorgio Armani, deluje v 80 državah in je ena vodilnih modnih in luksuznih blagovnih znamk na svetu z 9.257 zaposlenimi in devetimi proizvodnimi obrati. Skupina oblikuje, proizvaja, distribuira in neposredno prodaja modne izdelke in izdelke za življenjski slog, vključno z oblačili, dodatki, očali, urami, nakitom, kozmetiko, dišavami, pohištvom in pohištveno opremo, deluje pa tudi na področju restavracij in hotelov.

Grande Panda: Novi globalni model znamke FIAT

Grande Panda pomeni vrnitev znamke FIAT na svetovni trg. Model je bil razvit na treh stebrih: italijanski dizajn, globalna platforma in lokalna ustreznost. Trajnost, vključenost, preprostost in lepota so vrednote, ki so dale življenje projektu, medtem ko je oblikovanje črpalo navdih iz kultne Pande iz 80. let - "modrih kavbojk" avtomobilske industrije, nekaj popolnega za vsako priložnost in za vsako stranko. Zato je to družbeno pomemben avtomobil, avtomobil za vsakogar.

Grande Panda zvesto sledi prvemu modelu Panda, zato je novo vozilo segmenta B cenovno dostopno in družinam prijazno.

Grande Panda, ki so jo zasnovali v Italiji v FIAT Centru Stile v Torinu, temelji na preprosti ideji: edinstveni večenergijski platformi, ki jo je mogoče namestiti kjerkoli na svetu, strogo italijanskem dizajnu in možnosti izbire najboljšega pogonskega sklopa glede na potrebe strank, ne glede na to, kje se nahajajo. Skratka, novi model pomeni prehod FIAT-a z lokalne proizvodnje na globalno ponudbo.

Zaradi pametnih rešitev in enostavne uporabe, se bo kot prva Panda v zgodovini uvrščala v segment B in bo FIAT-ovim strankam po vsem svetu olajšala vožnjo.

Spiralni polnilni kabel je ena najbolj inovativnih rešitev, ki omogoča lažje in bolj urejeno polnjenje kot kdajkoli prej. Grande Panda je prvo vozilo na trgu z vgrajenim polnilnim kablom, ki deluje pri izmeničnem toku do 7 kW. Spiralni kabel ima posebno ohišje pod pokrovom motorja, ki omogoča prihranek prostora v prtljažniku in spodbuja praktično vsakdanjo uporabo, saj je enostaven za rokovanje, pri tem pa kabli ostanejo čisti. Ta rešitev se odlikuje z enostavnim postopkom: odprete pokrov, izvlečete kabel in ga priključite na polnilno postajo. Ko je polnjenje končano, ga je zaradi spiralne oblike kabla mogoče preprosto pospraviti v ohišje.

Tako kot njena predhodnica, kultna Panda iz 80. let, ki je za več kot 40 let spremenila način doživljanja avtomobila, ima tudi Grande Panda prikupen značaj, odlične lastnosti ter inovativno in pametno izrabo prostora. Novo vozilo se od drugih avtomobilov v segmentu B razlikuje predvsem po edinstveni kompaktnosti, ki jo zagotavlja njegova majhnost (3,99 metra v dolžino - pod povprečjem segmenta - 1,57 metra v višino in 1,76 metra v širino) in dobro organizirana zmogljivost zaradi kompaktne prostornine: prtljažnik ima na primer 361 litrov, skupna zmogljivost odlagalnih predalov pa je 13 litrov.

Grande Panda je idealen sopotnik za družine in današnjo mestno mobilnost, saj lahko vanjo udobno sede 5 oseb. Italijanski duh se odraža v ikoničnem in zabavnem slogu; zunanjost pa odlikuje posebna kombinacija strukturiranih linij in mehkih, a drznih površin, ki poudarjajo robustne kolesne loke. Z zadnjimi in sprednjimi drsnimi ploščami v srebrni barvi, bleščeče črnimi zaključki stebričkov, zatemnjeni stekli in 17-palčnimi diamantno brušenimi platišči z logotipom FIAT, je Grande Panda močno prepoznavna in trendovska.

Kot poklon svoji predhodnici, je Grande Panda opremljena s 3D napisom na vratih, ki poudarjajo bok vozila.  V skladu s pobudo za brez sive "No Grey", je za model Grande Panda na voljo sedem barvnih odtenkov - rdeča, bela, črna, zelena, rjava, modra in rumena. Testna steza stavbe Lingotto je bila navdih za oblikovanje nekaj elementov v notranjosti. Tako armaturna plošča kot tudi polikarbonatni okvir, vključno z 10-palčnim zaslonom in 10,25-palčnim digitalnim radiem, spominjajo na obliko proge Lingotto ter ustvarjajo  prepoznaven in sugestiven videz.

Prva novost iz nove družine vozil FIAT bo na voljo v električni in hibridni različici. Električna Grande Panda s 44 kWh baterijo in 83-kilovatnim e-motorjem bo ponudil več kot 320 km* dosega v kombiniranem ciklu WLTP, zato bo odlična izbira tako za vsakodnevno uporabo v mestu kot za izlete ob koncu tedna.

*Začasne vrednosti v okviru homologacije

Casa FIAT: edinstveno mesto, kjer se lahko potopite v svet FIAT

Obletnica je odlična priložnost za odprtje nove muzejske razstave Casa FIAT, projekta, ki ga je Pinakoteka Agnelli pripravila v sodelovanju s FIAT-om. Razstava sledi zgodovini znamke in njeni povezavi s stavbo Lingotto, legendarno tovarno in kultnim mestom industrijske proizvodnje, ki jo je v dvajsetih letih 20. stoletja zasnoval Giacomo Matté Trucco, v devetdesetih letih pa jo je obnovil Renzo Piano.

Z uporabo interaktivnega zaslona se razstava razdeli na različna tematska področja - oblikovanje avtomobila, arhitektura, družba in otroci - in obiskovalcem omogoča, da se popolnoma potopijo v svet FIAT-a. Pripoveduje zgodbo znamke FIAT, od njenih začetkov do najnovejšega razvoja. Casa FIAT se simbolično vrti okoli lesenega modela 500 Master, muzejska pot pa se začne z letom ustanovitve podjetja 1899, ko so se ustanovitelji zbrali, da bi podpisali ustanovni akt Società Anonima Fabbrica Italiana – Torino; tako je nastalo ime FIAT.

Zgodba se odvija desetletje za desetletjem in predstavlja različne ključne trenutke v zgodovini znamke, kot je proizvodnja najbolj kultnih avtomobilov znamke, vključno z modelom Fiat Nuova 500, kompaktno dvosedežno limuzino, predstavljeno leta 1957, in modelom Fiat Panda, vsestranskim in inovativnim avtomobilom, ki ga je leta 1980 oblikoval Giorgetto Giugiaro. Na tej razstavi FIAT poudarja pomen svoje preteklosti in svojih korenin, ne da bi pri tem odvrnil pogled od prihodnosti, kar dokazuje novi model Grande Panda.

FIAT-ova zgodba se v Casa FIAT ne konča.

FIAT je partner projekta Torino 2024 - prestolnica poslovne kulture

Zgodovina FIAT-a je že od leta 1899 povezana s piemontsko prestolnico, v letu 125. obletnice ustanovitve pa je FIAT partner projekta "Torino 2024 - prestolnica poslovne kulture". Prestižna nagrada, ki jo podeljuje Splošna konfederacija italijanske industrije po zaslugi prizadevanj turinske industrijske zveze, ni le poklon proizvodni zgodovini mesta, temveč tudi priznanje za sposobnost turinskih podjetij, da gledajo v prihodnost in se soočajo z današnjimi izzivi, kot so ekološki in digitalni prehod, umetna inteligenca ter pot do bolj trajnostne in vključujoče družbe. FIAT je ponosni partner projekta "Torino 2024 - prestolnica poslovne kulture" in bo v njem aktivno sodeloval z nekaterimi posebnimi pobudami v programu dogodka. To vključuje razstavo "Torino v prihodnost. Poslovna kultura, kultura inovacij" v Nacionalnem muzeju italijanskega Risorgimenta v Torinu, ki bo brezplačno na ogled do 29. septembra. Razstava vključuje sedem multimedijskih in vizualnih razdelkov, nameščenih v monumentalnem hodniku italijanske zbornice Nacionalnega muzeja italijanskega Risorgimenta, s poudarkom na zgodovini industrializacije Torina. Vznemirljiva zgodba se zaključi poglobljenim delom, posvečenim prihodnjim možnostim podjetništva v Torinu.